Dames 1 kampioen in de tweede klasse na overtuigende overwinning

Op zaterdag 18 mei was het groot feest op het sportpark van Bergentheim. De Dames 1 behaalden het kampioenschap in de tweede klasse na een spectaculaire overwinning op Gramsbergen Dames 1 met een eindstand van 2-4. Met deze overwinning promoveren de dames volgend seizoen naar de Eerste Klasse, een fantastische prestatie voor het team.

De wedstrijd begon veelbelovend voor Bergentheim. Na een indrukwekkende opkomst op het veld, zorgde een snelle openingstreffer voor een vroege voorsprong. Marion Kappert gaf vanaf het middenveld een perfecte pass op Sylvana Jangbahadoer. Sylvana leverde een mooie voorzet af op Lenthe Lozeman, die de bal in het net schoot voor de 0-1.

De vreugde was echter van korte duur, want Gramsbergen kwam snel terug met de gelijkmaker. De verdediging van Bergentheim was niet alert genoeg bij een corner, waardoor Gramsbergen de 1-1 kon scoren. Bergentheim herpakte zich snel en scoorde de 1-2. Daniela Klein Koerkamp ontving de bal na een corner en na twee pogingen het doel te bereiken, was het Yvet die de rebound benutte.

Bergentheim bleef aanvallend spelen en de 1-3 volgde snel, zij het via een eigen doelpunt van Gramsbergen. Nicole speelde de bal naar Yvet, die op doel schoot. Een speelster van Gramsbergen probeerde de bal weg te werken, maar slaagde daar niet in en scoorde in eigen doel. Bergentheim had hierna nog enkele kansen, waaronder een schot van Marion dat net naast ging. Daniela Klein Koerkamp, die haar laatste wedstrijd speelde, had ook een kans om te scoren. Hoewel Gramsbergen enkele keren gevaarlijk werd, gingen de ploegen met een 1-3 stand de rust in.

Na een spannende eerste helft, begon Gramsbergen de tweede helft sterk, maar de verdediging van Bergentheim hield stand. Loraine vergrootte de voorsprong naar 1-4 na een mooie voorzet van Nicole Marsman. Hoewel Gramsbergen iets meer op de helft kwam van Bergentheim, bleef de verdediging van Bergentheim solide.

Gramsbergen scoorde nog met een afstandsschot, wat de stand op 2-4 bracht. In de 81e minuut kreeg Fenanda Pullen een gele kaart na een overtreding. Bergentheim kreeg nog enkele kansen, maar wist de score niet verder uit te breiden. Na 90 minuten spelen, barstte het feest los. De dames ontvingen medailles, van de KNVB kampioenshirts en de kampioenschaal in Gramsbergen.

Na een feestelijke tocht in een huifkar van Gramsbergen naar Bergentheim, werden de dames met vuurwerk en juichende toeschouwers ontvangen op het sportpark. In de kantine werd het feest voortgezet. Voor Daniela Klein Koerkamp en Ingrid Pullen, die hun laatste wedstrijd speelden, was er een speciaal afscheid met een spandoek.