Bergentheim wint maar verliest koppositie!

Bergentheim moest zaterdag aantreden tegen Hardenberg ’85. Onder leiding van scheidsrechter Maathuis begon om 14.30 de wedstrijd. Het seizoen loopt op het eind met als gevolg dat in beide kampen wat blessure gevallen aanwezig waren. Toch was er sprake van een bliksemstart van Bergentheimse kant want na amper 1 minuut lag de bal al achter de keeper van Hardenberg ’85. De keeper verwerkte de bal niet goed en Xander de Graaf kon daarvan profiteren en schoof de bal beheerst binnen, 1-0 voor Bergentheim. Hierna ging de wedstrijd wat op en neer en in de 18e minuut kreeg Hardenberg ’85 door slecht verdedigen een goede kans die voor Bergentheim goed afliep. Hardenberg ’85 bleef echter de aanval zoeken wat een corner opleverde in de 20e minuut. De bal werd goed ingebracht en Bram Veen werkte de bal in het doel zodat de stand gelijk werd 1-1. Nog geen minuut later gaf Jelte Hofsink een goede pass op Xander de Graaf en hij kon zijn tweede goal maken waardoor Bergentheim weer voor kwam te staan 2-1. Hardenberg ’85 bleef aandringen en een corner werd door de verdediging van Bergentheim maar ternauwernood verwerkt, de ruststand bleef 2-1. In de rust nam voorzitter Bert Nijenhuis op het veld het woord en bedankte Hans Kuiper voor 30 jaar inzet als vereniging scheidrechter. Hij werd tot lid van verdienste benoemd en kreeg daarvoor een oorkonde en enkele cadeaus uitgereikt.

Hardenberg ’85 begon de 2e helft goed en bleef aandringen. In de 61e minuut leverde hen dat de 2-2 op. Bram Veen maakte zijn 2e doelpunt. Hierna ging het wat over en weer met aan beide kanten geen echt grote kansen. In de 72e minuut nam Sander Lamberink echter de bal op zijn linkervoet en maakte een mooi doelpunt, opnieuw een voorsprong voor Bergentheim 3-2. Hardenberg ’85 probeerde van alles om het nog om te draaien maar Bergentheim hield stand en won de wedstrijd verdiend. Na afloop bleek dat DES ook met grote cijfers had gewonnen van Daarle en daardoor op doelgemiddelde de leiding in de competitie kon overnemen. Met nog 2 wedstrijden te gaan blijft het spannend wie op het eind van de spannende competitie met het kampioenschap aan de haal gaat. Volgende week staat voor Bergentheim de wedstrijd in en tegen Lutten op het programma.