Overtuigende overwinning voor dames Bergentheim

Pupil an de week Tessa Veurink

Op zaterdag 11 mei speelde dames 1 van Bergentheim tegen Vrouwen 1 van De Weide. De mogelijke kampioenstitel stond op het spel.

De wedstrijd begon met de aftrap van de pupil van de wedstrijd: Tessa Veurink. Zij is elf jaar en is keepster in de mO13. Haar voorspelling was een 3-2 winst voor Bergentheim.

Vanaf het eerste fluitsignaal zetten de dames een intense druk op hun tegenstanders, wat al snel leidde tot een hoekschop. Een voorzet van Sylvana Jangbahdoer kwam bij Marion Kappert die net naast schoot. Daarna opende Lenthe Lozeman de score, na een voorzet van Loraine Scholten, 1-0. Bergentheim bleef op de helft van De Weide spelen. Al snel volgde de 2-0 door Marion en een schitterende 3-0 door Yvet de Leeuw.

Bergentheim hield vast aan hun eigen spel, wat resulteerde in verdere kansen, hoewel Lenthe Lozeman en Lieke Espeldoorn hun mogelijkheden om de score te vergroten niet konden benutten. De Weide probeerde tevergeefs vanuit een vrije trap terug te komen, maar miste het doel. Desondanks wisten de dames van Bergentheim nog voor rust de voorsprong uit te bouwen tot 4-0, dankzij een assist van Lieke Espeldoorn aan Loraine.

Na de rust ging Bergentheim onverminderd door. Een prachtige voorzet van Sylvana vond Marion, die haar tweede doelpunt van de wedstrijd maakte, waarmee de voorsprong naar 5-0 werd uitgebreid. Hoewel De Weide iets meer druk zette in de tweede helft, bleven de dames van Bergentheim stevig in controle. Een kopbal van Loraine na een assist van Lieke bracht de eindstand op een overtuigende 6-0 overwinning. Marion Kappert werd tot speelster van de wedstrijd uitgeroepen.

Met deze overwinning op zak blijven de dames op de eerste plaats. Een kampioenschap ligt binnen handbereik, met alleen nog een confrontatie tegen de dames van Gramsbergen volgende week. De wedstrijd op zaterdag 18 mei om 15.00 uur bij Sportpark Hoge Holt, belooft een spannende climax van het seizoen te worden. Toeschouwers zijn welkom.