Dames verliezen bekerwedstrijd

Op zaterdag 30 maart stond dames 1 tegenover ZAC Vr 1 in een bekerwedstrijd. De wedstrijd eindigde na een intense strijd in het voordeel van ZAC VR 1 met een score van 2-3.

De dames begonnen sterk aan de wedstrijd. Al vroeg in de eerste helft opende Lenthe Lozeman de score met een doelpunt, dankzij een mooie voorzet van Marion Kappert. Beide teams toonden aan elkaar gewaagd te zijn, gezien een kansrijke poging van een ZAC-speelster die net over het doel schoot. Er was veel strijd op het middenveld, en de balans in de wedstrijd leek constant te verschuiven. Lenthe probeerde opnieuw te scoren, maar haar schot was niet lastig genoeg voor de ZAC-keepster. Even later werd Dagmar Bakhuis het slachtoffer van een overtreding door een ZAC-speelster, wat resulteerde in een blessure waardoor ze niet verder kon spelen. ZAC kreeg daarna een uitgelezen kans om gelijk te maken, met een één-op-één situatie tegen keepster Kaylee Grendelman, maar deze kans werd niet benut. Bergentheim wist daarna opnieuw te scoren door een prachtige combinatie tussen Sil Jangbahadoer en Loraine Scholten. Loraine kopte de bal door en wist zelf te scoren, waardoor de stand 0-2 werd in het voordeel van Bergentheim. De blessureteller steeg toen ook de ZAC-keepster door een blessure vervangen moest worden. Toch wist ZAC nog voor rust een grote kans te creëren, maar Kaylee wist haar doel schoon te houden met een goede redding, gevolgd door een snelle ingreep van Esmee om de rebound weg te werken. Even later kwam Kaylee weer één op één met een speelster van ZAC. Bij deze redding raakte een speelster van ZAC geblesseerd en moest ook het veld verlaten. Met een tussenstand van 0-2 gingen beide teams de rust in.

Tweede helft

Direct na de rust kreeg ZAC twee kansen, wat aangaf dat zij steeds beter in hun spel kwamen. Aan de andere kant kozen de dames vaak voor de lange bal, maar deze werd telkens opgevangen door speelsters van ZAC. Daarnaast verloren de dames veel duels. Desondanks kreeg Bergentheim nog een kans om hun voorsprong te vergroten. Een voorzet van Nicole op Loraine resulteerde echter in een bal die net naast het doel belandde. Even later wist ZAC de bal in het net te krijgen, waardoor de stand 1-2 werd. Bergentheim slaagde er niet in om het spel van de eerste helft te hervatten en moest ook twee van hun speelsters wisselen. Deze wijzigingen konden het tij niet keren. Een fout in de verdediging van Bergentheim leidde tot de gelijkmaker van ZAC, ondanks een poging van keepster Kaylee om de bal uit de kruising te halen, wat net niet lukte. Er ontstond een groot gat tussen de speelsters op het middenveld en de voorhoede van Bergentheim, wat resulteerde in verloren duels en kansen voor ZAC. Met nog tien minuten te spelen, scoorde ZAC de beslissende goal, waardoor de eindstand op 2-3 kwam. Helaas voor de dames betekende dit het einde van hun bekeravontuur, terwijl ZAC VR 1 zich kwalificeerde voor de halve finale. Op zaterdag 13 april zullen de dames van Bergentheim en ZAC VR 1 elkaar opnieuw ontmoeten in de competitie op sportpark Moscou. Op dit moment leidt Bergentheim de competitie met ZAC VR 1 op een derde plaats, vijf punten achter hen. De focus van Bergentheim verschuift nu naar hun volgende wedstrijd tegen SC Genemuiden VR 1 op zaterdag 6 april. Genemuiden staat op plaats acht. Net als afgelopen zaterdag gaan de dames 6 april met de bus.