Sam& Overijssel

Sam& in Overijssel

Schoolspullen, sporten, muziekles, een verjaardag vieren of een dagje uit. Het lijkt normaal voor alle kinderen in Nederland, maar niet elke ouder kan het betalen. 1 op de 12 kinderen groeit namelijk op in armoede, ongeveer 2 per klas! Dat is heel erg veel. Sam& springt bij voor de kinderen. Via Sam& krijgen ouders en intermediairs gemakkelijk toegang tot organisaties die helpen als er thuis weinig geld is. Alle kinderen moeten mee kunnen doen!

In Nederland groeit 1 op de 12 kinderen op in armoede. Deze kinderen kunnen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn, omdat er niet genoeg geld is.
Onze missie: Alle kinderen mogen meedoen! Want nu meedoen is straks meetellen!

Samenvoorallekinderen is een samenwerkingsverband van Leergeld NederlandJeugdfonds Sport & CultuurNationaal Fonds Kinderhulp en Stichting Jarige Job.

Deze partijen bieden wij één digitaal loket waar ouders een aanvraag kunnen doen voor de voorzieningen die ze door hun kleine portemonnee niet zelf kunnen betalen.

In Overijssel werken drie stichtingen, Stichting Sam& Overijssel, Stichting Leergeld IJssel & Vecht en Stichting Jeugdfonds Sport & Cultuur Overijssel, zeer nauw met elkaar samen om voor 10 gemeentes in de provincie aanvragen in behandeling te nemen van gezinnen die leven met geldzorgen.
Het armoedebeleid is voor iedere gemeente een uitdaging. Door de krachten te bundelen willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk kinderen gewoon mee kunnen doen.

We willen graag zoveel mogelijk mensen die hulp kunnen gebruiken bereiken.

Meer informatie en/of een het plaatsen van een aanvraag: www.samenvoorallekinderen.nl

In de bijlage onderaan een poster en een flyer welke verspreid worden door Sam&