Moeizame overwinning voor dames 1

Op zaterdag 23 maart speelde Dames 1 thuis tegen Pesse Vr. 1. Het was een wedstrijd waarin de dames van Bergentheim niet het voetbal lieten zien van de laatste weken, maar desondanks slaagde het team erin om de overwinning binnen te halen.

Deze week mocht Lynn Hendrickx de rol van pupil van de week vervullen. Lynn, een 12-jarige speelster in MO15 van Bergentheim, bekleedt een positie in de verdediging. Ze voorspelde een overwinning van 3-1, maar uiteindelijk eindigde de wedstrijd met een score van 1-0 in het voordeel van Bergentheim.

De dames begonnen de wedstrijd goed door gelijk druk te zetten, wat resulteerde in een schot op doel van Sylvana Jangbahadoer, dat echter over ging. Vervolgens leverde Sylvana een mooie voorzet af op Yvet de Leeuw, die de bal doorspeelde naar Loraine Scholten, maar zij schoot de bal over het doel. Even later probeerde Lenthe Lozeman van afstand te schieten, maar de keeper van Pesse maakte een uitstekende redding. Na deze fase veranderde het beeld van de wedstrijd. Er werden weinig kansen gecreëerd en passes kwamen niet goed aan. Het tempo van de dames van Bergentheim zakte enigszins. Toch wisten ze aan het einde van de eerste helft nog enkele kleine kansen te creëren, terwijl Pesse ook een grote kans kreeg om één-op-één te komen met keepster Kaylee Grendelman. Gelukkig wist Sylvana op tijd een sliding te maken om dit te voorkomen. De eerste helft eindigde met een stand van 0-0, waarna beide teams de rust ingingen.

In de tweede helft begon Bergentheim met een kans van Fenanda Pullen, maar haar schot ging over het doel. Na ongeveer tien minuten werden er wissels doorgevoerd en begonnen de dames elkaar beter te vinden op het veld. Op een gegeven moment wist Lenthe Lozeman zichzelf vrij te spelen en schoot op doel, waarbij de uitstekende keepster van Pesse geen redding kon bieden, waardoor Bergentheim op een voorsprong kwam van 1-0. Het spel golfde op en neer, waarbij Bergentheim meer kansen creëerde maar niet meer tot scoren kwam. Een kopbal van Yvet de Leeuw ging bijvoorbeeld net over het doel. De wedstrijd eindigde uiteindelijk met een 1-0 overwinning voor Bergentheim, waardoor ze nu op de eerste plaats staan.

Volgende week nemen de dames van Bergentheim het op tegen ZAC Vr 1 voor de beker. Deze wedstrijd begint om 16:30 uur op het Jo van Marle Sportpark in Zwolle.