Lekkere overwinning voor Bergentheim in Kloosterhaar.

De flow zat er in, we wonnen weer een wedstrijd en wel met 1-2 in Kloosterhaar. Het zonnetje scheen deze middag in Kloosterhaar en het zou ook de hele wedstrijd droog blijven ondanks de dreigende zwarte buien die zichtbaar waren in de lucht. Het eerste kwartier met Nick Buitenhuis op het middenveld en Sander Lamberink in de spits was het wat aftasten aan beide kanten. In de 26e minuut kreeg Kloosterhaar de eerste kans maar door goed meeverdedigen van Jesper Holtvluwer liep het goed af. In de 31e minuut vuurde Milan Hans een schot af op het doel van Kloosterhaar, de doelman zag er niet gelukkig uit en de bal verdween in de korte hoek 0-1 voor Bergentheim. Net voor rust kreeg Bergentheim nog een goede kans, Sander Lamberink omspeelde behendig de keeper van Kloosterhaar maar wist de bal niet in het doel te krijgen. De ruststand bleef 0-1. Na de rust probeerde Bergentheim het initiatief te houden en in de 55e minuut gaf Niek Nijenhuis de bal goed voor maar Nick Buitenhuis wist hem niet af te werken, de bal ging hoog over. Kloosterhaar nam het spel wat over en kreeg ook wat kansen. Zelfs een hele goede die door nota bene een op de doellijn liggende speler van henzelf voorkwam dat het gelijk werd. Er volgde een op en neer gaande strijd met veel overtredingen aan beide kanten. In de 60e minuut werden Remco Tromp en Sander de Graaf ingebracht voor de moegestreden Rob Wevers en Jesper Holtvluwer. Kloosterhaar bleef aandringen en in de 80e minuut kregen ze een corner die goed werd binnengekopt 1-1 werd de stand. Inmiddels waren ook Bret Hakkers en Jelte Hofsink in de ploeg gekomen met wellicht de gedachte dat de overwinning nog kon worden behaald. Een scrimmage voor het doel van Kloosterhaar leverde rond de 80e minuut nog niets op voor Bergentheim. Een paar minuten later was er onenigheid over een bal die al dan niet over de lijn zou zijn geweest maar het spel ging verder en de vrij gespeelde Remco Tromp werkte de bal in het doel. Ondanks de protesten van alles wat Kloosterhaar was werd de goal goedgekeurd en de stand was 1-2 voor Bergentheim. Kloosterhaar viel daarna nog wel aan met alles wat ze konden geven, maar Bergentheim hield stand. Een mooie overwinning die ons ook nog eens dichter bij de koploper bracht. Volgende week wordt er niet gevoetbald en over 2 weken nemen we het op tegen concurrent Bruchterveld.