Bergentheim verliest van fysiek sterk Voorwaarts

Op het zonnige sportpark bij Voorwaarts speelde  v.v. Bergentheim een matige wedstrijd.

De wedstrijd was o.l.v. HTM Zwatenberg.

Vorige week speelde Voorwaarts in Rijssen en verloor met 3-1. Een scherp Voorwaarts was dan ook te verwachten.

Remco Tromp was geblesseerd, Sander Lamberink stond op de rechtsbuiten.

Voorwaarts gaf  de spelers zowel op het middenveld als in de voorhoede geen meter ruimte en was hard en grimmig in de duels

In de 19e minuut kwam v.v. Bergentheim goed weg bij een kans van Voorwaarts, Niek Nijenhuis greep goed in.

Vanaf dat moment ging Voorwaarts sterk aandringen en waren de duels en de 2e bal voornamelijk voor Voorwaarts

In de 24e minuut was het raak 1-0 uit een corner die werd afgeslagen door v.v. Bergentheim kwam de bal terug op de zestien. De bal werd beheerst in het doel geschoten.

Na een half spelen kreeg  v.v. Bergentheim licht grip op de wedstrijd wat resulteerde in kleine kansjes

Ruststand 1-0.

Voorwaarts kwam uit de kleedkamers zoals ze erin waren gegaan. Duels winnen.

In de 46e minuut kreeg Voorwaarts een 100% kans maar voor alles wat v.v. Bergentheim lief is schoot de spits de bal niet in het net.

In de 48e minuut een overtreding binnen de 16e meter van v.v. Bergentheim. De voetbalwet kent geen genade: Penalty! Die werd feilloos ingeschoten. 2-0

v.v. Bergentheim probeerde de draad weer op te pakken. Na goed doorzetten van Niek Nijenhuis op rechts vanuit een corner kwam de bal net niet bij een speler van v.v. Bergentheim.

Vanaf de 65e minuut lukte er niet veel meer en liep Voorwaarts uit na 5-0 in respectievelijk de 67e , 79e en 86e minuut.

In de 89e minuut werd Milan Hans onderuit gehaald binnen de 16e meter wat  als gevolg had een penalty. Gertjan Merjenburgh schoot die bal er steenhard in. 5-1. Dit was ook de eindstand.

Resume:

Geen punten. Volgende week thuis tegen DES Nijverdal. De stand op ranglijst  is dat de bovenste clubs dicht bij elkaar staan.