Teleurstellende 1-1- tegen GFC Goor

Bergentheim moest zaterdag aantreden tegen GFC Goor. Beide elftallen konden compleet aan de wedstrijd beginnen. Na 2 minuten kreeg Goor al een heel goede mogelijkheid om op voorsprong te komen, een speler van hen kon alleen op keeper Karel Pullen afgaan. Gelukkig voor Bergentheim lukte het hem niet om de bal in de goal te krijgen, Bergentheim was gewaarschuwd. Op het zonovergoten sportpark Moscou begon Bergentheim daarna ook te voetballen. Dat leverde in de 9e en 13e minuut wel kleine mogelijkheden op maar gescoord werd er niet. In de 31e minuut werd door scheidsrechter Vos de eerste gele kaart uitgedeeld aan een speler van Goor na een charge op Nick Buitenhuis. Enkele cornerballen van Bergentheim leverden niet veel op maar in de 34e minuut werd de bal opnieuw ingebracht door een corner en Martijn Pouwels kopte de bal in het doel. 1-0 voor Bergentheim. Goor kreeg in de laatste minuut voor rust nog een vrije trap op de rand van het 16 meter gebied maar dat leverde geen gevaar op voor de Bergentheimse defensie. Ruststand 1-0.

Na de rust kreeg dezelfde speler van Goor die in de eerste helft ook al geel had gekregen nog een gele kaart. Dit betekende dat zijn ploeg verder moest met 10 man. Bij Goor maalden ze daar niet om en dachten ze dat aanvallen de beste verdediging was. Niet goed verdedigen bij Bergentheim leverde een kans op voor Goor die goed werd afgewerkt 1-1. Hierna werden er aan Bergentheimse kant wat mensen gewisseld en probeerde men van alles om iets te forceren voor het doel van Goor. Maar behalve een goede kopbal van Bret Hakkers die net voor de doellijn weer het veld in stuiterde leverde het geen echte kansen meer op. In de 90e minuut kreeg Goor zelfs nog een goede mogelijkheid. Scheidrechter Vos maakte een eind aan de wedstrijd die daardoor in een 1-1 stand eindigde. Bergentheim speelde beter dan in de wedstrijd van een week daarvoor, maar wist nog moeizaam de goal van de tegenstander te vinden. Jammer dat ze in de 2e helft de overtal situatie niet konden uitbuiten. Volgende wedstrijd moeten we aantreden tegen Voorwaarts.