Winst voor dames, een wedstrijd vol kansen

De dames begonnen sterk aan de wedstrijd, met de eerste kans voor Loraine Scholten na een voorzet van Lenthe, maar deze werd niet benut. Toch was het raak in de derde minuut, toen Yvet de Leeuw de 0-1 maakte na een voorzet van Loraine. Vitesse kreeg daarna een kans, maar de bal ging naast. Even later schoot Fenanda Pullen over het doel, terwijl een poging van Loraine net naast ging. Ondanks de kansen slaagden de dames van Bergentheim er niet in hun eigen spel te spelen vanwege het slechte veld. In dit gedeelte van de wedstrijd resulteerde dit in veel lange ballen die niet aankwamen bij de speelsters, waardoor het spel heen en weer ging. In de veertigste minuut maakte Loraine toch de 0-2. Niet lang daarna volgde de 0-3, toen Fenanda de bal aan Loraine gaf, die op haar beurt Lenthe Lozeman bediende, die de 0-3 maakte. Kort daarna kreeg Vitesse een penalty bij een hoekschop, nadat een slimme speelster van Vitesse ervoor zorgde dat Lenthe de fout in ging. Keepster Kaylee Grendelman koos de verkeerde hoek, waardoor er gerust werd met een stand van 1-3.

Na rust werden er opnieuw veel kansen gecreëerd door Yvet, Lenthe en Nicole Marsman, maar de dames slaagden er niet in deze te benutten. In de 58e minuut leverde een mooie voorzet van Lenthe op Nicole echter de 1-4 op. Daarna volgden nog enkele kansen voor Bergentheim, waaronder een afstandsschot van Sanne Willems dat net over het doel ging. Het laatste kwartier verliep slordig voor de dames van Bergentheim, waardoor Vitesse in de 88e minuut ook nog een grote kans kreeg. Desondanks gingen na negentig minuten de punten mee naar Bergentheim, met een overwinning van 1-4. De dames staan momenteel op de eerste plaats, maar de nummer twee, HHC Hardenberg, heeft een wedstrijd minder gespeeld. De vrouw van de wedstrijd werd Sanne Willems. Volgende week hebben de dames geen wedstrijd.