Bergentheim wint moeizaam van Quick'20

Op zaterdag 3 februari vertrokken de vrouwen van Bergentheim laat in de middag naar Oldenzaal voor hun eerste wedstrijd na de winterstop tegen Quick’20 vrouwen 1. De wedstrijd verliep moeizaam maar eindigde uiteindelijk in een 0-3 overwinning voor Bergentheim.

De dames van Bergentheim begonnen sterk aan de wedstrijd, maar al snel zakte hun niveau. Passes kwamen niet aan en er werd slordig gespeeld, terwijl Quick’20 voornamelijk de 'lange bal' hanteerde, waardoor Bergentheim telkens opnieuw moest opbouwen. Na ongeveer 25 minuten spelen gleed de keepster van Quick’20 uit, waardoor Nicole Horsman kon scoren en de stand op 0-1 bracht.

Een misverstand in de verdediging gaf Quick’20 vervolgens een kans, maar deze bal ging naast. Bergentheim slaagde erin om enkele kansen te creëren in de eerste helft, maar slaagde er niet in om het doel te vinden. Schoten gingen naast of de voorzetten waren niet goed op maat. Met een stand van 0-1 gingen de dames de kleedkamer in voor de rust.

Tweede helft

Na de rust kwamen de spelers van Bergentheim iets beter in hun spel. Marion Kappert gaf een paar keer een mooie voorzet, wat resulteerde in onder andere een kans voor Loraine Scholten.

Een prachtig opgezette aanval van Fenanda Pullen op Loraine Scholten, gevolgd door een voorzet op Lenthe Lozeman, leidde tot de 0-2 door Lenthe. Even later kon Lenthe de score uitbreiden naar 0-3 na een voorzet van Ingrid Pullen. Bergentheim kreeg nog enkele kansen, waaronder een schot van Loraine dat op de paal belandde. Uiteindelijk keerden de dames terug naar Bergentheim met een 0-3 winst.

Tegelijkertijd won HHC Hardenberg ook hun wedstrijd. Na deze speelronde staan de dames van Bergentheim nog steeds samen met HHC Hardenberg bovenaan, zij het met een minder gunstig doelsaldo. Speelster van de wedstrijd werd Marion Kappert.

In de winterstop hebben de dames geoefend tegen HZVW en Bruchterveld. De komende twee weken staat er geen competitiewedstrijd op het programma. Op zaterdag 10 februari staat een oefenwedstrijd gepland tegen Ermelo, gevolgd door een wedstrijd tegen de dames van FC Ommen op zaterdag 17 februari. Beide wedstrijden worden gespeeld op sportpark Moscou om 14.30 uur.