Dames ronde verder in de beker

Op zaterdag 16 december stond er voor het eerste dameselftal een spannende bekerwedstrijd op het programma tegen Be Quick’28 Vr 2, een ploeg uit de eerste klasse. In een boeiende strijd op het veld wist Bergentheim uiteindelijk de overwinning binnen te slepen met een eindstand van 2-0. Deze zege betekent dat de dames nu doorgaan naar de kwartfinales van het bekertoernooi.

In de aanvangsfase van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat beide teams goed aan elkaar gewaagd waren. Be Quick’28 had in het eerste kwartier het overwicht en creëerde kansen. In de dertiende minuut stond keepster Kaylee Grendelman in een één-op-één situatie met een speelster van Be Quick maar kon een tegendoelpunt voorkomen. Na deze fase kreeg Bergentheim meer grip op de wedstrijd en kon het druk uitoefenen op de verdediging van Be Quick.

Een aanval van Bergentheim resulteerde in een fraaie voorzet van Marion Kappert op Daniela Klein Koerkamp, die het net wist te vinden. Helaas werd dit doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Ondanks de afgekeurde goal kreeg Bergentheim steeds meer kansen, waarbij Nicole Marsman en Marleen Roelofs de lat wisten te raken.

Bergentheim kwam steeds beter in de wedstrijd en kon haar eigen spel spelen. De verdediging, met Sylvana Jangbahadoer als laatste vrouw, stond als een muur. Hoewel er nog enkele kleine kansen over en weer waren, ging men de rust in met een stand van 0-0.

Na de rust slaagde Bergentheim er direct in om weer druk te zetten op de verdediging van Quick’28. Lenthe Lozeman kreeg meteen een kans op een doelpunt. Enkele minuten in de tweede helft kwam Bergentheim op voorsprong dankzij een doelpunt van Marleen, na een voorzet van Sylvana.

De dames van Bergentheim waren in staat om gedurende de wedstrijd meerdere keren doelgerichte passes te geven aan de spitsen, maar keer op keer stond de keepster van Be Quick’28 in de weg.

Bergentheim had meer balbezit, maar Be Quick kreeg ook nog wel kansen. Desondanks slaagde Bergentheim erin de voorsprong te vergroten met een doelpunt van Loraine Scholten, waardoor de score op 2-0 kwam. Bergentheim kreeg nog enkele kansen om de voorsprong verder uit te bouwen.  Zo belandde een vrije trap van Sylvana net naast het doel en kwam Lenthe in de laatste minuten van de wedstrijd één-op-één met de keepster.

Met deze overwinning gaan de dames na de winterstop verder in de bekercompetitie. Speelster van de wedstrijd werd Marleen Roelofs.