Dames boeken overwinning op nummer twee

Op zaterdag 9 december boekte het eerste dameselftal een overwinning op de nummer twee in de competitie, Vrouwen 1 De Weide. De einduitslag van de wedstrijd werd 2-4, waardoor Bergentheim nu op een gedeelde eerste plaats staat met de dames van HHC Hardenberg. Ondanks deze prestatie ging de periodetitel afgelopen zaterdag naar HHC Hardenberg vanwege hun betere doelpuntensaldo.

De dames startten sterk in de wedstrijd. Gedurende het eerste half uur oefenden ze constante druk uit op de verdediging van De Weide, wat resulteerde in een vroege kans. Het eerste schot op doel kwam van de voet van Nicole Marsman, maar het ging net naast. Nicole kreeg nog twee kansen, maar slaagde er niet in de bal in het net te krijgen. Desondanks slaagde Bergentheim erin de druk hoog te houden, en dankzij een fraaie voorzet van Nicole naar Loraine Scholten kon laatstgenoemde het openingsdoelpunt scoren, waardoor het 0-1 werd.

De Weide werd gevaarlijker en de verdediging en het middenveld van Bergentheim werd op de proef gesteld. Een speelster van De Weide kreeg de kans om vanuit een vrije positie de 1-1 te maken. Vervolgens kreeg Loraine nog een kans, maar deze ging net naast. Ondanks dat Bergentheim constant op de helft van De Weide voetbalde kwamen ze toch op achterstand. Een goed genomen corner resulteerde in een prachtig doelpunt van een speelster van De Weide. Met een stand van 1-2 gingen beide teams de rust in.

Na de rust

Na de rust slaagden de dames uit Bergentheim erin hun uitstekende spel voort te zetten, wat meteen resulteerde in enkele kansen voor Lenthe. Bovendien werd het team direct na de rust verfrist met vier nieuwe, energieke wisselspeelsters. Op een gegeven moment kreeg Fenanda Pullen de vrijheid en vanaf een afstand wist ze de gelijkmaker te scoren, waardoor de stand op 2-2 kwam. Even later zorgde Lenthe Lozeman voor een voorsprong met een doelpunt, waardoor het 2-3 werd. Ondanks nog twee kansen voor Lenthe slaagde ze er niet in het doel te treffen.

Een kwartier voor het einde maakte Yvet de Leeuw haar rentree na enkele maanden afwezigheid. Vanuit een corner kon Marion Kappert, die ook hersteld was na enkele maanden, de voorsprong vergroten tot 2-4. In de laatste fase kreeg Yvet nog een grote kans, ze kwam één op één met de keepster, maar kwam niet tot scoren. Ook bleek het een buitenspelsituatie te zijn. De eindstand: 2-4. Met de winterstop in zicht speelden de dames volgende week nog tegen Be Quick’28 VR 2 in een bekerwedstrijd. Als de dames deze wedstrijd winnen, bereiken ze bij de laatste 8 teams van deze bekercompetitie. De aftrap is om 14.30 uur op sportpark Moscou. De speelster van de wedstrijd werd Fenanda Pullen.