Hardenberg ’85 – Bergentheim

Bergentheim kon op deze sombere en natte zaterdag geen beroep doen op Sean de Putter en Milan Hans. Allebei niet inzetbaar vanwege problemen met de knie. Het was de laatste wedstrijd voor de winterstop en de vraag was of Bergentheim de koppositie veilig kon stellen deze laatste wedstrijd. Brett Hakkers werd als laatste man opgesteld en pakte dat goed op deze wedstrijd. Na wat aftasten van beide kanten in de eerste minuten kwam Nick Buitenhuis in de 8e minuut plotseling alleen voor de keeper van Hardenberg ‘85, hij scoorde beheerst 0-1 voor.  Enkele minuten later kreeg Bergentheim een corner die opnieuw succes opleverde. Tygo Bril kopte goed in en liet de keeper van Hardenberg ’85 kansloos, 0-2 voor Bergentheim. Hardenberg ’85  liet het er echter niet bij zitten en ging in de aanval, de verdediging van Bergentheim verspeelde knullig de bal en Sil Ouwinga liet Karel kansloos 1-2. Drie goals en nog geen kwartier gevoetbald. Bergentheim kreeg hierna nog wat kleine kansjes. maar Hardenberg ’85 nam ook meer initiatief en kreeg daardoor ook wat kansen.  Karel hield zijn goal schoon. In de 2e helft was Hardenberg ’85 de bovenliggende partij, veel 2e ballen waren voor hen. Dit leverde nog niet veel op en rond de 70e minuut leek het erop dat Bergentheim de storm van Hardenberg goed trotseerde en weer wat initiatief pakte. Tot de 77e minuut toen Berend Weiden de bal kreeg en Karel kansloos liet in de verre hoek 2-2. Hierna waren er over en weer nog wel wat mogelijkheden maar doelpunten werden niet meer gemaakt. Al met al een terechte puntenverdeling en Bergentheim begon als koploper aan de winterstop. Hopelijk kunnen we  in het nieuwe jaar verder op de ingeslagen weg en blijven we mee doen voor de eerste plekken op de ranglijst. Nu eerst een pauze voor het veldvoetbal en maar eens kijken wat het Protos Weering toernooi dit jaar oplevert.