Eerste nederlaag voor dames 1

Zaterdag 2 december speelden de dames tegen Vrouwen 1 van SV Gramsbergen. Deze derby eindige in een 2-3 nederlaag voor de dames van Bergentheim.  Een zwaarbevochten wedstrijd, waarin de dames niet het indrukwekkende voetbal konden laten zien van de laatste weken. Een collectieve off-day van het hele team van Bergentheim.

Gramsbergen opende sterk en zette direct druk op de verdediging van Bergentheim. De eerste hoekschop was al snel een feit voor Gramsbergen. De dames van Bergentheim leken niet in hun normale vorm te verkeren; passes bereikten hun medespeelsters niet en duels werden verloren. Er kon niet opgebouwd worden vanaf de verdediging. Het eerste schot op doel kwam van de tegenstander, maar keepster Kaylee Grendelman wist de bal uit de korte hoek te houden. Bergentheim was zoekende. Gramsbergen speelde alleen maar op lange ballen. De dames uit Bergentheim kregen wel enkele kansen, maar slaagden er niet in deze te benutten. In de 19e minuut bevond Marleen Roelofs zich oog in oog met de keepster, maar tot scoren kwam het niet. Bij een hoekschop belandde de kopbal van Lenthe net naast, en dit herhaalde zich bij de daaropvolgende hoekschop. Bergentheim kon simpelweg hun eigen spel niet spelen; de tweede bal werd onder ander niet gewonnen.

Gramsbergen scoort

Na twintig minuten spelen viel dan ook het eerste doelpunt voor Gramsbergen na een prachtige aanval waarbij de verdediging van Bergentheim niet op hun best was, resulteerde in een 0-1 achterstand. Slechts enkele minuten later kreeg Gramsbergen opnieuw een uitgelezen kans, maar keepster Kaylee wist de bal ternauwernood tegen de lat te tikken. Na een overtreding op Sanne Willems kreeg een speelster van Gramsbergen een gele kaart. Uit de daaropvolgende vrije trap van Bergentheim, genomen door Fenanda Pullen, kreeg Marleen een kans om te scoren, maar de bal rolde gemakkelijk in de handen van de keepster. Daniela Klein Koerkamp waagde even later een poging met een afstandsschot, maar ook dit bleef zonder succes. In de veertigste minuut vergrootte Gramsbergen de voorsprong naar 0-2, opnieuw profiterend van slordigheden in de verdediging van de dames uit Bergentheim. Echter, vlak voor het rustsignaal deed Bergentheim iets terug. Nicole Marsman gaf een prachtige voorzet op Lenthe Lozeman, die de 1-2 binnenschoof. Marleen kreeg nog een kans voor het rustsignaal, maar de dames van Bergentheim gingen de kleedkamer in met een achterstand van 1-2.

Na de rust

In de tweede helft slaagden de dames van Bergentheim erin meer druk uit te oefenen op de verdediging van Gramsbergen. Ondanks hun inspanningen was het echter Gramsbergen dat na elf minuten spelen de voorsprong vergrootte naar 1-3. Bergentheim bracht direct drie wissels in: Lieke Espeldoorn, Sanne  Willems en Amber Hans werden vervangen door Sylvana Jangbahadoer, Loraine Scholten en Marion Kappert. Loraine kreeg meteen een kans, maar slaagde er niet in deze te benutten. Bergentheim werd feller en er volgde meer kansen, zo belandde onder andere een bal van Marleen op de paal. De duels werden vaker gewonnen en de verdediging stond stabieler dan in de eerste helft. Dit resulteerde in de aansluitingstreffer, toen Marleen de bal in het net schoof, waarmee de stand op 2-3 kwam. Daarna ging een kans van Nicole net voorlangs. Gramsbergen kreeg ook mogelijkheden. Zo ging een vrije trap als gevolg van slecht weggewerkt balbezit door de verdediging net naast. Sylvana kreeg een gele kaart na een overtreding op een speelster van Gramsbergen. Bergentheim ontsnapte vervolgens aan een tegendoelpunt toen een bal van Gramsbergen op de lat belandde. Het spel golfde op en neer, met beide teams die tot de laatste minuten bleven strijden. Lenthe schoot een bal over het doel na een mooie voorzet van Marleen, en Loraine miste nipt met een schot naast. De dames van Bergentheim zetten alles op alles op in ieder geval tot een gelijkspel te komen. Met een hoekschop ging iedereen in de aanval zelfs keepster Kaylee, maar dit mocht niet baten. Uiteindelijk klonk het eindsignaal, wat voor de dames van Bergentheim de eerste nederlaag betekende. Hoewel ze momenteel een gedeelde eerste plek delen met HHC Hardenberg, heeft HHC Hardenberg een beter doelsaldo. De volgende uitdaging voor de dames van Bergentheim is de uitwedstrijd volgende week tegen de nummer drie, De Weide. Speelster van de wedstrijd werd Sanne Willems.