Avereest wint in Bergentheim

Onze gasten uit Balkbrug hadden een redelijke start in de competitie maar zijn inmiddels afgezakt naar de 11e plaats.

Op de website van Avereest wordt  aangegeven dat het een jonge groep is ( 5 spelers die vorig jaar nog in JO-19 speelden)

Bergentheim startte met dezelfde 11 als vorige week. Er was nog geen duidelijkheid over de blessure van Sean de Putter. Hopelijk sluit hij weer snel aan.

O.l.v. de goed leidende scheidsrechter W.G. Vogelaar werd de aftrap gedaan.

De start was  voor Bergentheim. Na voorbereidend werk van Rob Wevers kon Remco afronden maar zijn inzet trof geen doel ( 12e minuut)

Avereest creëerde kleine kansjes die geen resultaat hadden

Na 20 minuten werden de  duels frequenter gewonnen door Avereest. Dat resulteerde na een foutje in de achterhoede van Bergentheim  in een kans voor Avereest. (23e minuut) Karel Pullen moest in de 24e minuut ingrijpen om een achterstand te voorkomen. Ook in de 38e minuut mocht Bergentheim van geluk spreken dat het niet achterstond

Avereest werkte hard op alle fronten. M.n. de rechtsbuiten van Avereest was vandaag in vorm en een plaag voor de verdediging van Bergentheim. Snel en technisch zeer vaardig.

Bergentheim zette wel aan met mooie aanvallen over links en rechts maar de voorzetten waren niet geweldig.

Ruststand 0-0

Arjan Keuken had de rust goed gebruikt om de mannen weer op scherp te krijgen. Bergentheim zette aan kwam beter in de wedstrijd

Dat leidde tot kansen in de 47e, 48e minuut en de 60e minuut. De laatste werd op formidabele wijze uit het doel gehaald door de doelverdediger van Avereest.

Rob Wevers vuurde in de 62e minuut nog een afstandsschot af die helaas voor de  alles wat  Bergentheim lief is geen doel trof.

En we kennen de wet: Als je de kansen niet benut doet de tegenstander het wel

In de 72e minuut was het raak voor Avereest. De snelle rechtsbuiten gaf een perfecte voorzet die werd afgerond door de spits. (0-1)

Bergentheim ging 2 spelers wisselen . Nick Hakkers en Jelte Hofsink voor Rob Wevers en Milan Hans.

Achterin een op een spelen en Chieljan Schuldink ging naast Nick Buitenhuis in de spits staan.

Bergentheim had nog wel kansjes maar Avereest ( in de counter) had zeker kunnen uitlopen naar 0-3. Karel Pullen redde een paar keer formidabel.

Resume:

Avereest verdiend gewonnen. Veel strijd geleverd en hard werken. Bergentheim zal eraan  moeten wennen als je koploper bent dat de tegenstander er een tandje bij doet. We blijven koploper omdat de naaste concurrenten ook verloren.

Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop speelt Bergentheim uit tegen Hardenberg 85 om 1430 uur is de aftrap.