Bergentheim wint de kanaalderby

Vooraf waren de berichten qua spelers inzet niet geweldig. Sean de Putter speelde zeker niet, tegen Daarle een blessure opgelopen aan de knie waarvan hij nog niet hersteld is. Sterkte voor Sean.

Twijfelgevallen waren Milan Hans, Nick Buitenhuis en Chieljan Schuldink. De toeschouwers van Bergentheim haalden opgelucht adem toen het drietal toch in de basis startte.

Chieljan speelde op de plaats van Sean en Sander Lamberink startte op het middenveld.

Mariënberg was zover wij weten compleet.

Bergentheim zette vanaf het begin druk en liet de bal het werk doen. Dat ontaarde in kleine kansjes.

Dan uit het niet in de 7e minuut scoorde Mariënberg met een afstandsschot na balverlies van Bergentheim op het middenveld. Karel was verrast en moest de bal uit het net halen. 1-0

In de 10e minuut werd er een aanval opgezet vanaf links ( Niek Nijenhuis) die werd niet goed verwerkt  door de doelverdediger van Mariënberg. Nick Buitenhuis stond wederom op de goede plek. 1-1.

Er waren kansjes over en weer. De doelverdediger van Mariënberg had nog een super redding na een inzet van Martijn Pouwels (kopbal)

Bergentheim bleef sterk spelen. En had zoals dat genoemd wordt  door voetbalkenners veelal de 2e bal en won duels.

In de 35e minuut was het raak. Na prima voorbereidend werk van Nick Buitenhuis scoorde Remco Tromp beheerst. ( 1-2)

Karel Pullen moest in de 44e minuut nog even zijn klasse laten zien met een prima redding.

De zeer goed leidende scheidsrechter  M. Landman gaf het rust signaal.

Ruststand 1-2

Als je in Mariënberg wilt winnen moet je Rolf Hofsink uit de wedstrijd spelen. ( Respect voor Rolf Hofsink boven de 40 jaar oud/jong en nog steeds bepalend voor RoodZwart)

Het middenveld van Bergentheim was duidelijk aanwezig. Gretig en duels willen winnen. Met name de jongelingen Sander Lamberink en Milan Hans speelden een meer dan prima wedstrijd.

Vanaf de 60e minuut ging Mariënberg druk zetten.  Dat resulteerde in beste kansen. Maar Karel Pullen hield het doel schoon.

Chieljan Schuldink werd gewisseld ( 66e minuut) en Jelte Hofsink was zijn vervanger. Bergentheim kwam een paar keer goed weg.

In de 73e minuut een speler van Mariënberg (rood) moest het veld verlaten na een forse ingreep op Remco Tromp.

Bergentheim bleef goed voetballen en loerde op de counter omdat Mariënberg alles op de aanval zette.

In de 77e minuut liet Remco Tromp zien dat hij echt snel is en zette de bal goed voor. Nick Buitenhuis stond op de goede plek en tikte de bal in het netje(1-3)

In de 86e minuut kreeg Nick Buitenhuis een publiekswissel. Brett Hakkers was zijn vervanger. Ook Jesper Holtvlüwer kreeg nog een invalbeurt.

Er waren nog kansen om nog verder uit te lopen ( Niek Nijenhuis gleed de bal net niet in het doel en een afstandsschot van Jelte Hofsink werd goed verwerkt door de doelverdediger van Mariënberg.)

Karel Pullen moest ook nog 2 keer ingrijpen en deed dat prima.

Resume:

Drie punten. We blijven koploper. Nick Buitenhuis topscorer van de 4e klasse C Oost .  (10 uit 9) De jeugd hield meer dan prima stand op het middenveld.

Volgende week thuis tegen Avereest. 14.30 uu