Bergentheim en HHC delen de punten in doelpuntloos duel

Zaterdag 25 november vond de streekderby tussen vrouwen 1  en vrouwen 1 van HHC Hardenberg plaats op het sportpark Moscou in Bergentheim. Met een eindstand van 0-0 is dit de eerste doelpuntloze wedstrijd voor vrouwen 1. Desondanks handhaaft Bergentheim zich op de eerste plaats, terwijl HHC Hardenberg op de tweede plek blijft staan.

De wedstrijd kenmerkte zich door talrijke kansen voor de vrouwen van Bergentheim. Vanaf het begin zette Bergentheim druk op de verdediging van HHC Hardenberg, waarbij Nicole Marsman meteen een schot op doel afvuurde, maar deze bal ging ruim over. In de derde minuut schoot Loraine Scholten naast het doel, gevolgd door een kans van Nicole die op de lat belandde. In de zesde minuut wist Kaylee Grendelman een doelpunt van HHC te voorkomen. Ondanks het op en neer gaande spel behielden de dames van Bergentheim de overhand en konden ze het spel dicteren, wat resulteerde in een reeks kansen.

Marleen Roelofs kreeg een kans in de zestiende minuut, gevolgd door een hoekschopkans in de 21e minuut. In de 27e minuut kwam Nicole één op één met de keepster, maar slaagde er niet in te scoren. In de 34e minuut kreeg Lenthe Lozeman een kans. Daarna waren er twee gevaarlijke momenten voor Bergentheim met twee vrije trappen voor HHC. Er werd gerust met een stand van 0-0.

Na de rust

In de tweede helft had HHC Hardenberg iets meer balbezit, waarbij ze de lange bal speelden, maar de solide verdediging van Bergentheim bleef standhouden. Bergentheim kreeg opnieuw veel kansen, maar slaagde er niet in deze af te ronden. Zo werd een grote kans van Lenthe in de 80e minuut voorkomen door een speelster van HHC Hardenberg, nadat ze de keepster al had gepasseerd. In de 80e minuut voorkwam de paal een doelpunt van HHC. Er kwam nog een veelbelovende kans voor Bergentheim uit een hoekschop in de 85e minuut. Ook een voorzet van Nicole naar Loraine, waarbij Loraine oog in oog kwam te staan met de keepster bleef onbenut. Kort voor het laatste fluitsignaal werden nog twee schoten naast het doel van HHC gelost. Desondanks bleef de stand 0-0.

Een wedstrijd waar Bergentheim heer en meester was, een wedstrijd met een overvloed aan kansen maar de dames slaagden er niet in het net te vinden. Volgende week staat er opnieuw een derby op het programma voor de dames, wanneer ze het opnemen tegen de dames van Gramsbergen, die momenteel op de zesde plaats staan. Speelster van de wedstrijd werd Dagmar Bakhuis.