Dames winnen van ZAC

Op zaterdag 18 november stond voor de dames 1 een uitdagende uitwedstrijd tegen ZAC Vr 1 op het programma. Ondanks het regenachtige weer beloofde de middag een spannende strijd te worden, die uiteindelijk eindigde in een 1-3 overwinning voor Bergentheim. De dames zijn nog steeds ongeslagen in deze competitie en staan op dit moment eerste op de ranglijst.

Het begin van de wedstrijd liet zien dat beide teams goed aan elkaar gewaagd waren. De eerste kans voor Bergentheim was voor Nicole Marsman. De ZAC-dames voerden druk op, de Bergentheimse dames hadden hier moeite mee. Beide ploegen kregen kleine kansen, maar ZAC kreeg een veelbelovende mogelijkheid uit een hoekschop. Kaylee Grendelman wist deze bal weg te stompen. Naarmate de eerste helft vorderde, kreeg Bergentheim meer controle over de wedstrijd. Marleen Roelofs wisselde van positie met Lenthe Lozeman, waardoor er meer druk kon worden uitgeoefend op de verdediging van ZAC. Bergentheim nam kort daarna de leiding. Een vrije trap, genomen door Sylvana Jangbahadoer, kon door de keepster van ZAC niet worden verwerkt, waardoor Marleen Roelofs kon scoren, 0-1.

Na de openingstreffer van Bergentheim kreeg ZAC een grote kans op de gelijkmaker, waarbij een rommelig doelpunt bijna de 1-1 betekende. Keepster Kaylee slaagde er echter net op tijd in om de bal voor de doellijn weg te werken. Even later ontstond er een communicatiefout tussen Sylvana en Kaylee, wat resulteerde in een overtreding van Sylvana en een toegekende penalty voor ZAC. Maar Kaylee stopte de penalty, de voorsprong bleef voor Bergentheim

De opluchting was echter van korte duur, want vlak voor rust slaagde ZAC erin om de stand gelijk te trekken naar 1-1. Kaylee kwam één op één te staan met een speelster van ZAC, maar de tegenstandster wist Kaylee te passeren en tekende voor het tweede doelpunt van de wedstrijd. Met een gelijke stand van 1-1 gingen de dames de kleedkamer in

Tweede helft

Na de rust hadden de dames uit Bergentheim even moeite met het spel weer op te pakken. Over en weer waren er kansen. Een prachtige voorzet van Lieke Espeldoorn resulteerde in een krachtig schot van Lenthe Lozeman in de rechterhoek, waardoor de score op 1-2 kwam. Daarna waren er kleine kansen over en weer. Allebeide teams bleven vechten voor de overwinning. De speelsters van Bergentheim slaagden erin om hun voorsprong uit te breiden tot 1-3. Een voorzet van Marleen op Lenthe leidde tot een prachtig doelpunt van Lenthe. De wedstrijd bleef tot aan het eind toe spannend. ZAC kreeg nog een grote kans in de 80ste minuut. Een speelster van ZAC kwam één op één met Kaylee maar de bal ging net over. Ook kreeg ZAC nog een vrije trap maar ook dit liep goed af voor de Bergentheimse dames. Uiteindelijk gingen de drie punten mee naar Bergentheim. De volgende uitdaging staat alweer voor de deur in de vorm van een streekderby tegen de dames van HHC Hardenberg, die momenteel op de tweede plek staan. De wedstrijd begint as. Zaterdag om 14.30 uur op sportpark Moscou in Bergentheim. Marleen Roelofs werd benoemd tot de speelster van de wedstrijd.

De dames gaan bij elke uit wedstrijd een gehaktbal eten in de kantine van deze voetbalvereniging en beoordelen deze gehaktbal. De gehaktbal bij ZAC was goed op smaak, lekker pittig. Geen uitje kunnen herkennen. Maar goed op temperatuur. 3.5 van 5 sterren.