Op drie fronten een mooie dag voor de vv Bergentheim

Bergentheim beleefde zaterdag een mooie middag. Dat begon al voor de wedstrijd. Een nieuwe hoofdsponsor en 4 subsponsoren  tekenden een nieuw contract. Binnenkort zal de sponsorcommissie hier meer over vertellen.  Dan naar de wedstrijd, Daarle was op deze koude en natte middag de tegenstander in Bergentheim. Vanwege al het water dat was gevallen de laatste tijd moest er worden uitgeweken naar het kunstgras veld. De wedstrijd begon goed voor Bergentheim en al in de eerste minuten dachten we op een voorsprong te komen, maar deze goal werd afgekeurd omdat buitenspel werd geconstateerd. Een paar minuten later was het wel raak, Nick Buitenhuis werd goed vrijgespeeld en hij rondde goed af 1-0 voor de thuisclub. In de 10e minuut moest Bergentheim al wisselen, Sean de Putter liep een blessure op en kon niet verder spelen. Sander Lamberink werd zijn vervanger.  De eerste helft was het vooral 1 richtingsverkeer naar het doel van Daarle, er waren volop kansen voor Bergentheim.  De ruststand werd maar 2-0, Nick Buitenhuis bereidde in de 31e minuut voor en Remco Tromp maakte het 2e doelpunt voor Bergentheim. De wedstrijd was na rust nog maar net op gang gekomen toen Nick twee verdedigers van Daarle perfect uitspeelde en voorgaf op Sander Lamberink die beheerst afrondde, 3-0. In de 60e minuut bracht Bergentheim twee nieuwe spelers in het veld: Jelte Hofsink en Jesper Holtvluwer vervingen Remco Tromp en Milan Hans. In deze periode van de wedstrijd kreeg Daarle iets meer grip op het spel wat hen in de 78e minuut een hele goede kans opleverde. Karel Pullen kon de bal over het doel werken en de stand bleef zoals hij was. In de laatste periode van de wedstrijd werd Julius Hofsink nog ingebracht. Het was het debuut van deze jonge O-19 speler. Bergentheim nam de controle van de wedstrijd weer over en in de 90e minuut wist Nick Buitenhuis nog een keer te scoren waardoor de eindstand 4-0 werd. Een mooie overwinning van Bergentheim en omdat Marienberg punten liet liggen in Rijssen ging de eerste periode naar Bergentheim. Een goed begin van de competitie welke volgende week een vervolg krijgt met de kanaalderby tegen Marienberg dat 2e staat op de ranglijst.