Eerste gelijkspel voor dames 1

Dames 1 speelde zaterdag 4 november de uitwedstrijd tegen Pesse Vr. 1. Beide teams gingen de strijd volop aan. Uiteindelijk werden de punten gedeeld. Na een aantal wedstrijden te hebben gewonnen is dit de eerste wedstrijd voor de dames waar de punten werden gedeeld.

Het eerste schot op het doel van Pesse was voor Lenthe Lozeman. Daarna deelden beide ploegen kleine speldenprikjes aan elkaar uit.  Beide teams vonden hinder van het natte veld en de natte bal. De passes van de Bergentheimse dames waren niet scherp. De dames van Pesse kwamen in een goede flow en de dames van Bergentheim kwamen onder druk. Pesse schoot een bal net naast het doel. Daaropvolgend kon keepster Kaylee Grendelman nog net een doelpunt voorkomen.  En enkele minuten later volgde een schot op de paal van het doel van Kaylee. De dames van Bergentheim speelden in deze fase van de wedstijd slordig. Lenthe kreeg nog een kans, maar deze ging net voor het doel langs. In het laatste gedeelte van de eerste helft kon Bergentheim weer meer druk zetten. Ondanks kansen die de dames uit Bergentheim kregen, misten de dames net de precisie om te scoren. Zo kon onder andere Fenanda Pullen nog van afstand op het doel schieten maar deze ging over en kreeg Nicole Marsman enkele minuten later nog een kop kans vanuit een corner. De eerste helft eindigde zonder enig doelpunt, waardoor beide teams hun strategieën moesten heroverwegen tijdens de rust.

Na de rust pakte Bergentheim het ‘eigen’ spel weer goed op. Bergentheim zette Pesse goed onder druk. In de 63e minuut brak Loraine Scholten door de verdediging van Pesse, aangespeeld door Lieke Espeldoorn, en scoorde een prachtig doelpunt, waarmee Bergentheim de leiding nam met 0-1. Echter, de vreugde was van korte duur, aangezien Pesse al snel gelijkmaakte, profiterend van een losgelaten bal door keepster Kaylee. Ondanks de teleurstelling bleven de dames van Bergentheim vechten voor de winst, maar slaagden er niet in de verdediging van Pesse te doorbreken. Het laatste fluitsignaal klonk en de wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel, wat voor de Bergentheimse dames aanvoelde als een nederlaag. De dames uit Bergentheim staan nu op een tweede plaat in de competitie.

Speelster van de wedstrijd is Daniela Klein Koerkamp. Volgende week wordt er gespeeld tegen Vrouwen 1 van SC Genemuiden om 14.30 uur op het sportpark Moscou.