Dames strijden voor overwinning

Zaterdag 28 oktober stonden de dames van uit Bergentheim en dames 1 Blauw Wit '66 uit Holten tegenover elkaar op het voetbalveld in Bergentheim, beiden vastbesloten om de overwinning binnen te halen. De wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen door de dames van Bergentheim met 2-1.

Beide teams gingen vol voor de winst wat resulteerde in een spannende wedstrijd. De eerste helft begon voor de dames uit Bergentheim met een kans van Marion Kappert, maar zij schoot over het doel. Daarna was gelijk Blauw Wit’66 weer aan de bal. Zij schoten een bal naast het doel en een bal over. Dit werd opgevolgd door een schot van Marleen Roelofs op het doel van Blauw Wit na een goede actie van Nicole Marsman. De dames van Bergentheim hadden moeite met het spel van Blauw Wit. In de 22e minuut wist Nicole na een voorzet van Marleen het eerste doelpunt te scoren, waarmee ze de leiding namen. Direct daarop kreeg Nicole nog een kans. Maar Blauw Wit '66 bleef niet achter en slaagde erin om de verdediging van Bergentheim onder druk te zetten, uiteindelijk resulterend dit in een gelijkmaker. Na een redding van keepster Kaylee Grendelman ging de rebound alsnog in het doel, 1-1. Na een intense eerste helft met kansen aan beide kanten, gingen de teams de rust in met een gelijke stand van 1-1.

Na de rust

De tweede helft begon met een kans van Marleen gevolgd door een krachtig afstandsschot van Fenanda Pullen. Blauw Wit kreeg daarna twee grote kansen voor open doel, maar deze werden niet benut. Daarna slaagde Nicole er opnieuw in om na een fraai samenspel het tweede doelpunt voor Bergentheim te scoren. Bergentheim kon meer druk zetten en liet mooi voetbal zien. De wedstrijd bleef tot aan het einde spannend met kansen voor beide partijen. Uiteindelijk was het Bergentheim die de overwinning binnenhaalde, de drie punten veiligstellend op hun eigen terrein.

Speelster van de wedstrijd is Nicole Marsman. Volgende week speelt Dames 1 van Bergentheim een uitwedstrijd tegen Vrouwen 1 in Pesse. Aanvang 14.30 uur.