Bergentheim wint uit bij DES

Op het mooie sportpark van DES met prachtige, minstens 60 jaar oude beuken langs de kant, speelde Bergentheim  een goede en solide wedstrijd. De eerste minuten was het een aftasten van beide kanten , de eerste goede kansen waren voor DES. In de 9e minuut ging een goede kopbal net naast en 2 minuten later  werd een bal goed voorgegeven waar nog net een voet van Bergentheim tussen zat. De corner daarna leverde niets op voor DES. Toen kwam de 13e minuut, een verdediger van DES leverde de bal in bij Nick Buitenhuis en hij verschalkte de keeper 0-1. DES creëerde hierna enkele kansen en in de 19e minuut stond Karel Pullen op de goede plaats en kon hij de bal tot corner verwerken. De corner leverde niets op voor DES. In de 31e minuut kreeg DES een vrije trap op de helft van het veld, deze werd goed ingebracht en Jurre Vissche werkte beheerst af 1-1. Maar nog geen minuut later was Bergentheim weer richting het doel van DES getrokken en Nick legde goed af op Martijn Pouwels die beheerst de 1-2 op het scorebord zette. Opnieuw een voorsprong voor Bergentheim. Hier gingen we ook de rust mee in. De meeste toeschouwers waren nog bezig om hun plekje weer op te zoeken toen er een goede voorzet kwam die perfect werd ingekopt door Niek Nijenhuis 1-3.  Bergentheim begon steeds beter te voetballen en het leek erop dat DES de moed had opgegeven want in de 59e minuut werd Remco Tromp weggestuurd en hij liet de keeper van DES kansloos, 1-4. Bergentheim bleef goed spelen en  in de 65e minuut maakte Nick Buitenhuis zijn 2e doelpunt 1-5. Het duurde tot de 75e minuut voordat DES weer een goede kans kreeg maar Karel Pullen wist de bal net over het doel te tikken. Hierna werden er een 4-tal wissels ingebracht maar Bergentheim werd er niet zwakker van. Jelte Hofsink wist er zelfs met een mooie lob 1-6 van te maken. Een goede wedstrijd van Bergentheim met als gevolg een voorlopig mooie 1e plaats op de ranglijst. Volgende week nemen we het op tegen Kloosterhaar.