Ruime winst voor dames in bekerduel

Zaterdag 21 oktober speelde dames 1 in Nieuwleusen een Bekerwedstrijd tegen Dames 1 van SV Nieuwleusen. De wedstrijd werd gewonnen door Bergentheim met een 1-6 overwinning. Hierdoor zijn de dames verder in de bekercompetitie.

De dames moesten in het begin wennen aan het natte kunstgrasveld. De bal rolde niet echt door. Toch creëerden de dames gelijk enkele kansen en maakte Sylvana Jangbahadoer al snel de 0-1. Daarna was er gelijk weer een kans voor Maud van der Weide maar zij kopte ver over het doel. Door een mooi afstand schot van Fenanda Pullen werd het 0-2.

Hierna volgde een rommelige fase in de wedstrijd. Nieuwleusen kreeg meer de bal door een paar persoonlijke fouten in de verdediging. Een vrije trap van Nieuwleusen net buiten de zestien  ging over het doel. De dames herpakten zich. Door een crosspass van Amber Hans op Nicole Marsman, kon Nicole de 0-3 maken. Een voorzet van Maud op Marleen Roelofs zorgde er voor dat Marleen de 0-4 in schoot. Daarna volgende nog enkele kansen van onder andere Lenthe Lozeman en Marion Kappert. Ook had Nieuwleusen nog een kans.

Door een penalty genomen door Marleen werd het 0-5. Hierna volgde nog een kans voor Marleen, maar zij koos net de verkeerde hoek. Er werd gerust met een stand van 0-5.

De tweede helft verliep iets anders. Er werden minder kansen door Bergentheim gecreëerd. In het begin van de tweede helft stond de verdediging niet goed van Bergentheim met als gevolg een doelpunt voor Nieuwleusen, 1-5. Er volgde in de tweede helft nog één doelpunt voor Bergentheim. Een voorzet van Sylvana op Daniela Klein Koerkamp, zorgde ervoor dat Daniela de 1-6 kon maken. Dit werd uiteindelijk de eindstand. Speelster van de wedstrijd werd Amber Hans.

Volgende week speelt dames 1 van Bergentheim thuis tegen Blauw Wit ’66 uit Holten. De aanvang is 14.30 uur. Bergentheim staat op dit moment tweede in de competitie en Blauw Wit zesde.