Bergentheim speelt gelijk tegen Voorwaarts

Voor de wedstrijd werd er stil gestaan bij de “week voor de scheidsrechters”. De KNVB wil nadrukkelijk hier de aandacht voor geven. En terecht! Deze club scheidsrechters maken het elke week mogelijk dat de voetballers van het spelletje kunnen genieten.

Met de woorden van veel dank en een presentje heeft ook de v.v. Bergentheim hier ook de aandacht aan gegeven die het verdiend.

Dan de wedstrijd. Milan Hans start op het middenveld voor de geblesseerde Sander Lamberink.

M.n. het eerste deel van de wedstrijd was duidelijk voor de v.v. Bergentheim. Goed vrijlopen en de bal het werk laten doen.

Dat resulteerde in de 16e minuut in een goal van Nick Buitenhuis . 1-0.

Hierna was de v.v. Bergentheim nog steeds de bovenliggende partij maar het verzorgende voetbal werd minder. Beide teams ondervonden ook veel last van de wind. I.p.v. de bal kort rond te spelen werd er (te) vaak voor de lange bal gekozen.

Ruststand 1-0.

In de rust zijn de mannen van Voorwaarts op scherp gezet. Voorwaarts heeft een fysiek sterke ploeg. Jan Ekkel ( in de rust in de ploeg gekomen) profiteerde direct na rust van een misverstand in de verdediging van v.v. Bergentheim. Karel Pullen kon de eerste poging pareren maar de 2e inzet lag in het netje. (1-1 in de 47e minuut)

Zoals aangegeven Voorwaarts zette er een tandje bij. Duels werden gewonnen op het middenveld. En er kwamen kansen.

In de 50e en de 75e minuut resulteerde dat in goede kansen voor Voorwaarts.

De mannen van v.v .Bergentheim moesten hard werken om het doel schoon te houden.

In de 78e minuut werd Remco Tromp gewisseld. Jelte Hofsink was de invaller en dat deed hij prima op de rechtsbuiten.

In de 80e minuut werd er een goal van Nick Buitenhuis afgekeurd vanwege buitenspel.

Nick Hakkers kwam in de 88e minuut in het veld voor Milan Hans.

In de 90e minuut had Voorwaarts nog een 100% kans voor alles wie v.v. Bergentheim lief is ging de bal niet in het netje.

Jelte Hofsink gaf ook de allerlaatste minuut Nick Hakkers een prachtige kans om de 2-1 te maken.

Helaas kopte Nick de bal over.

Resume: Over 2 helften een terechte uitslag. V.v. Bergentheim heeft een jonge ploeg die moeite heeft met het fysieke deel in een wedstrijd..