Dames nemen drie punten mee uit Nijverdal

Zaterdag 30 september speelde Dames 1 in Nijverdal tegen SVO De Zweef / DES VR 1. De wedstrijd werd gewonnen met 2-3. Voorafgaande aan de wedstrijd kregen de scheidsrechters en grensrechters een presentje omdat het ‘de week van de scheidsrechter’ was.

De wedstrijd ging voor de dames goed van start. Marleen Roelofs kreeg direct al een kans om te scoren. Daarna volgden er twee corners, deze zorgden wel voor gevaar voor SVO De Zweef/DES maar de doelpunten bleven voor de dames uit. Na ongeveer twintig minuten gaf Maud van der Weide een mooie voorzet op Daniela Altena die het mooi afmaakte, doelpunt 0-1.

Daarna kreeg SVO DE Zweef / DES een kans, maar deze bal ging over het doel. De dames lieten mooi voetbal zien en kregen ook kansen maar werden niet benut. De Zweef/DES kreeg nog een kans maar deze ging net naast doordat keepster Kaylee Grendelman uit het doel kwam. Toch scoorde de Zweef daarna de 1-1. Vanuit een corner belandde de bal op de lat en daarna kon SVO De Zweef/DES scoren. Ondanks dat de dames de eerste helft het meeste balbezit en kansen hadden, werd er gerust met een stand van 1-1.

Gele kaarten in de tweede helft

Na de rust kreeg SVO De Zweef / DES een mooie kans, maar Kaylee Grendelman kon de bal buiten het doel houden. Daarna volgende weer enkele kansen voor de dames. Even later kreeg keepster Kaylee Grendelman een gele kaart omdat ze volgens de scheidsrechter net buiten de zestien de uittrap deed. Maar het geluk was daarna aan Bergentheims kant, want Marleen Roelofs maakte de  1-2 voor Bergentheim.  Fenanda Pullen had het erg lastig met haar tegenstandster deze wedstrijd en maakte een overtreding en kreeg een gele kaart, maar ook de speelster van SVO De Zweef kreeg een gele kaart. Na de wedstrijd bleek dat de gele kaart niet goed was ingevoerd door de scheidsrechter, deze staat tot nu toe op naam van Esmee Pluim.

Enkele minuten later kon Bergentheim de voorsprong uitbreiden naar 1-3 door een doelpunt van Marion Kappert. Daarna volgende een mooie voorzet van Marleen Roelofs op Sylvana Jangbahadoer, maar deze bal ging over het doel. Toch werd het aan het eind van de wedstrijd nog spannend voor de Bergentheimse dames of ze de winst konden behouden. In de 89e minuut scoorde SVO De Zweef /DES de 2-3. De grensrechter meende dat er twee spelers buitenspel stonden maar de scheidsrechter dacht hier anders over, dus bleef het 2-3. Er volgde nog enkele spannende minuten, maar uiteindelijk konden de dames met de drie punten terug naar Bergentheim.

Speelster van de wedstrijd werd Marleen Roelofs. De dames gaan bij elke uit wedstrijd een gehaktbal eten in de kantine van deze voetbalvereniging en beoordelen deze gehaktbal. De gehaktbal bij SVO/DE Zweef heeft de volgende score: “De gehaktbal was lekker warm, de jus was smeuïg en vol van smaak. We konden erg waarderen dat er een uitje was toegevoegd Structuur -+, Smaak -+, jus ++, Saus -+uiterlijk -+ totaal 6 punten”. Volgende week speelt dames 1 in Bergentheim tegen Vitesse 63. De aanvang is 14.30 uur.