Winst voor Dames 1

Dames 1 speelde zaterdag tegen Quick'20

Zaterdag 23 september speelde vrouwen 1  haar eerste wedstrijd van de competitie tegen Quick’20 vrouwen 1 uit Oldenzaal. De wedstrijd werd gewonnen met 2-1.

Vrouwen 1 speelt dit jaar in de 2e klasse C, net als vorig jaar. Vorig jaar eindigde het team als tweede met drie punten verschil met de koploper. Zaterdag gingen de dames tegen Quick’20 goed van start. Naar enkele minuten stond er al 1-0 op het scorebord. Het doelpunt werd gemaakt door Marleen Roelofs. Daarna volgde er direct een grote kans na het nemen van een corner. Na 15 minuten bleek dat de wedstrijd beide kanten op kon gaan. Want Quick’20 scoorde de 1-1.

De dames konden niet echt meer druk zetten op de verdediging van Quick’20. Ondanks dat de dames niet het betere spel lieten zien kregen ze toch nog twee kansen, die niet werden benut. Bergentheim stond enorm onder druk en er werden de nodige fouten gemaakt. Quick’20 kreeg hierdoor een grote kans door een verkeerde terugspeelbal.

De tweede helft begon goed voor de dames, maar de kansen werden niet benut. Na een kwartier spelen was het toch raak, Nicole Marsman scoorde de 2-1. Daarna was er nog een grote kans van Lenthe Lozeman, maar deze werd niet benut. Ook schoot Sylvana Jangbahadoer vanuit een vrije trap op de lat en kopte Nicole Marsman daarna in de handen van de keepster.  Tegen het eind van de wedstrijd werd het nog spannend. Quik.20 schoot op de lat, waarbij Sylvana  Janbahadoer en keepster Kaylee Grendelman er nog net voor konden zorgen dat de 2-2 niet werd gemaakt. Er volgde daarna nog een kans voor Bergentheim op de 3-1, maar de keepster van Quick.20 zorgde voor een mooie redding. De eindstand bleef hierdoor op 2-1 winst voor Bergentheim. Elke week kiezen de speelsters en staf een speelster van de wedstrijd. Deze week is dit Dagmar Bakhuis.

Voorafgaande aan deze wedstrijd hebben de dames van Bergentheim enkele oefenwedstrijden gespeeld en twee bekerwedstrijden. De eerste bekerwedstrijd tegen dames 1 van Gramsbergen eindigde in een 2-2. De tweede bekerwedstrijd werd gespeeld tegen HHC Hardenberg vrouwen 2 en eindigde in 0-5 winst. Hierdoor zijn de dames verder in de beker. Volgende week speelt dames 1 van Bergentheim tegen SVO de Zweef in Nijverdal. De wedstrijd begint m 17.00 uur.