Bergentheim wint thriller van Juventa!

Bergentheim moest het vandaag opnemen tegen Juventa ’12 uit Wierden. De belangen zijn groot voor beide teams. Bergentheim wil graag de nacompetitie ontlopen en Juventa wil de nacompetitie spelen voor promotie, zij staan er goed voor in de 3e periode. Bergentheim moet nogal wat spelers missen door blessures maar we kunnen beginnen met 11 zeer gemotiveerde spelers. Scheidsrechter is deze middag de 17 jarige (!) Fin Wijn uit Hengelo, respect voor hem.

De eerste minuten zijn wat aftastend en Bergentheim doet niet onder voor het veel hoger staande Juventa. In de 7e minuut wordt het zelfs 1-0 door een goed opgezette aanval die mooi door Milan Hans wordt afgerond.  Juventa laat het er niet bij zitten en begint betere aanvallen op de mat te leggen. In de 20e minuut claimen ze een penalty maar deze wordt niet toegekend. Bergentheim speelt wat slordig in deze periode en een terugspeelbal wordt een grote kans maar gelukkig loopt het met een sisser af. Juventa probeert alles om in de wedstrijd te komen maar het levert geen resultaat op. De ruststand blijft 1-0 voor de thuisclub.

Na de rust pakken beide teams het weer op met enkele kansjes over en weer. Na een aanval uit het boekje is het Ronnie Hakkers die de 2-0 binnen schiet. De toeschouwers beginnen te geloven in een goed resultaat. Juventa denkt daar echter heel anders over en in de 67e minuut wordt het 2-1 uit een corner en een fraaie kopbal . Bergentheim staat onder druk en enkele minuten later lijkt de 2-2 te vallen maar gelukkig voor Bergentheim is het buitenspel, scheidsrechter Wijn neemt het terechte vlagsignaal over en de goal wordt afgekeurd. Na enkele wissels, Jesper voor Ronnie en Brent voor Remco gaat het spel over en weer. In de 83e minuut krijgt Bergentheim een vrije trap op de rand van de 16 en Chiel Jan weet daar wel raad mee: 3-1. Bergentheim denkt dat de buit binnen is maar 2 minuten later maakt Karel een overtreding binnen de 16  en krijgt Juventa een penalty 3-2. De laatste minuten zijn meer spannend dan goed maar gelukkig voor alles wat Bergentheim ondersteund veranderd de stand niet meer. Bergentheim houdt de punten thuis en houdt daardoor directe handhaving binnen handbereik. Complimenten voor het hele elftal, bij vlagen goed gespeeld en hard gewerkt voor dit resultaat. Ook de complimenten voor scheidrechter Wijn die alhoewel hij het niet makkelijk had het laatste half uur een goede wedstrijd heeft gefloten. 13 Mei is in een uitwedstrijd Kloosterhaar de volgende tegenstander.